KARNEVAL

Det er ikke hver dag vi har superhelter, prinsesser, dyr, sjørøvere, monstre, klovn, politi og mye annet spennende på besøk i barnehagen. Det hadde vi i dag for i dag har det vært karneval. Det var gøy det!

I år som i fjor har Humlebolet invitert alle avdelingene våre til karnevalsamling. Det var forventningsfulle barn og voksne i fargerike klær med smil om munnen som møttes på Humlebolet klare for karneval. Karneval er veldig gøy og ganske spennende. Avdelingen var så flott pyntet til karnevalsfest med farger, lys og vindusmaling. Til og med Nøtteliten hadde kledd seg ut i dag.

Det er ikke lett å kjenne igjen gode venner bak forkledning, parykker, hatter, løsneser og store briller. En må derfor se litt ekstra godt etter. "Han der ligner litt på pappaen min" var det en som sa da han så klovnen vi fikk på besøk i samlingen. Ganske riktig...pappaen hadde kledd seg ut og underholdte oss med trylleri, klovneri, sjonglering og laget i tillegg flotte ballongfigurer.

Det var en skikkelig tøysete klovn vi hadde på besøk som laget veldig god stemning. Latteren satt løst men det var også litt spennende. Ville klovnen klare å sjonglere? Det gjorde han både med en-to og tre baller i luften samtidig. Han fikk god hjelp for å klare det bla av en politimann.

Humlebolet underholdte oss med sang og eventyr. Hele avdelingen sang en egen karnevalsversjon av Hjulene på bussen. For anledningen var bussen fylt med ulike kostyme temaer. Videre fikk vi dramatiseringen av Kaptein Sabeltann som kunne telle til ti. Barn og voksne på Humlebolet hadde alle sine oppgaver som publikum spent fulgte med på.

Pølsesangen ble sunget med full styrke før avdelingene gikk hver til sitt. Det var videre tid for pølser til lunsj og etterpå slå Katta ut av sekken.

Tusen takk til Humlebolet som inviterte oss til samling.