Uke 38 Nasjonal brannvernuke

Det er igjen klart for vårt årlige brannvern arbeid i barnehagen. Vi oppfordrer alle til å ha fokus på dette hjemme også.

Denne uken vil vi ha mye fokus på brannforebyggende arbeid. Dette vil være tema i samlingene og i opplevelser som vi vil gi barna. Kunnskap om tema vil formidles gjennom sanger, regler og konkrete opplevelser. Det gjør inntrykk å se hvor lett klær og gjenstander antennes i flammene på bålet.

Informasjon om nødnummer og hvordan vi skal reagere på brannalarm er viktig kunnskap som vi formidler til barna. Vi arrangerer to brannøvelser i løpet av uken. Barna forberedes før gjennomføringen og i etterkant snakker vi om hvordan det gikk. Øvelse gjør som vi vet mester. Vi vil at barna gjennom vårt opplegg i samsvar med brannvettskolen skal få kunnskap om brannvern og bli tryggere ved en eventuell nødsituasjon. Fokuset vårt er da at alle skal ut...ingen må gjemme seg inne fordi de blir redd.