Bærekraftig utvikling er en del av vårt pedagogiske opplegg.

Gjennom aktiviteter vil vi bidra til gode vaner og riktige handlinger blant helt små barn, forståelsen kommer etter hvert.

Denne uken har vi markert VERDENS MILJØDAG, 5. juni. Vårt hovedfokus på årets #grønnsuperdag er kildesortering. Gjennom året har vi aktiviteter som fremmer verdier, holdninger og praksis for bærekraftig samfunn. Vi vet at gode holdninger og vaner etableres i tidlig alder. Her er bilder fra noen av våre aktiviteter på #grønnsuperdag

Nøtterliten er sertifisert som Grønt Flagg barnehage. Miljøarbeidet er en integrert del av arbeidet med rammeplanens syv fagområder. Slik blir miljøopplæringen en naturlig del av barnehagens hverdag og virke, heller enn å komme «i tillegg til» barnehagens øvrige arbeid og planer.

Kildesortering er enkelt, gøy og viktig å repertere for både små og store.