Vinter + kulde + snø = VINTERGLEDE

Vi legger forholdene til rette for å gi barna gode ute opplevelser året rundt. I praksis betyr det tilpasset utetid etter barnets alder og aktivitetsnivå.

Vi er inne i en kald periode. I dag er det -7 grader på Søfteland og solen skinner fra skyfri himmel. I tillegg ligger snøen som er kommet de siste dagene, som et vinterhvitt teppe over hele området vårt.

Vi er heldige som er skjermet fra trafikken og får beholde snøen vinterhvit så lenge vi har den. Området vårt byr på så mange muligheter, i tillegg også nærområdet med skog, varierte akebakker, skøytevann og bilfrie turstier.

Snø gir også nye erfaringer på eget område. Dyp snø hvor det ikke er måket gir andre muligheter enn områder som er måket, vi har begge alternativ i tillegg til gangveier til alle avdelinger.

Vi skal legge tilrette for mangfoldige naturopplevelser gjennom lek, undring, utforsking og læring. Nå er forholdene perfekt for gode erfaringer med de muligheter som vinteren gir. Ikke hver dag vi kan lage spor i snøen på vei inn i barnehagen...bare det er en opplevelse i seg selv❄️❄️❄️