Dette har vi gledet oss til lenge!

Endelig var dagen for karneval her, med musikk, dans, lek, sang, festmat, og fargerik pynt på avdelingene.

Det er ikke hver dag vi har superhelter, prinsesser, dyr, sjørøvere, monstre, klovner, politi, håndverkere, ballerinaer, indianere, pensjonister og andre spennende «gjester» på besøk i barnehagen. Det hadde vi i dag, for i dag har det vært karneval. Det var gøy det!

Det er ikke lett å kjenne igjen gode venner bak forkledning, parykker, hatter, løsneser og store briller. Vi måtte derfor se litt ekstra godt etter i dag.

Veldig kjekt at dere hjemme har tatt utfordringen og hjulpet barna med planlegging og forberedelser av utkledningsklær.Flott at dere har tatt utfordringen om å tenke gjenbruk. Det var fornøyde, og stolte barn i barnehagen i dag. Ikke alle ville ha på antrekket fra start men det kom på etterhvert. Sang, musikk, dans og karnevalsleker gjorde dagen perfekt. Her vil vi dele med dere, små glimt fra en innholdsrik, lekende og veldig gøy dag.

Alle avdelinger var pyntet til KARNEVAL når vi kom i barnehagen. Pynten er selvlaget av små og store og kreative prosesser har gitt resultat.

Hver dag starter med morgensamling og i dag var ingen unntak. Alle visste at det var KARNEVAL, men trygt med en påminnelse om at rutinene likevel blir ivaretatt. Dagsrytmen er slik vi er vant å ha den.

Ansiktsmaling er så gøy at det ikke gjør noe om det er litt venting før en slipper til selv.

Egne karnevalsinstrument. Nå skal det ristes i rytmetoget.

Lys, lyd, tyllskjerf i alle regnbuens farger og dans med gode venner.

Hvem klarer å slå hull på sekken og hva er inni? Spenningen stiger,latteren sitter løst og gleden er stor når posen til slutt gir etter og frigjør innholdet.

Tusen takk til små og store for en opplevelsesrik dag i barnehagen. Utkledning med fokus på gjenbruk er vi godt fornøyd med. KARNEVAL er GØY!!!

Har du tilgang til vårt passordbeskyttede område kan du logge deg inn og se flere bilder fra avdelingen der. God fornøyelse!