Verdens miljødag

5.juni markerer vi verdens miljødag i barnehagen.

Nøtteliten barnehage har siden 2013 tilfredstilt miljøkrav for GRØNT FLAGG. Flagget er et internasjonalt symbol og er en miljøsertifisering rettet mot barnehager og skoler. Tema skiftes årlig men nye rutiner og kunnskap følger oss videre i hverdagen. Vi har etablerte rutiner i forhold til resirkulering, gjenbruk, lydforurensing, reduksjon av papirbruk, vannforbruk og matforbruk. Som et resultat av dette arbeidet har barnehagen nå en egen side på Facebook med kjøp og salg. Denne benyttes av familier tilknyttet barnehagen for å øke muligheten for gjenbruk og dermed spare miljøet.

På verdens miljødag har vi hatt fellessamling med introduksjon til nytt tema:

Fokuset videre blir å ta bedre vare på lekene våre og dermed redusere forbruket og miljøet.

Vi har heist det grønne flagget vårt og er glad for å bidra til gode holdninger og fokus på miljøvern hos både små og store.