Fellessamling

Det er alltid spenning, glede og forventning hos små og store når vi får invitasjon til fellessamling.

Ekornstubben inviterte hele barnehagen på fellessamling denne uken. Små og store på Ekornstubben har jobbet i lang tid med tema Bukkene Bruse. En historie som over tid er gjenfortalt ved hjelp av ulike metoder. Sang, tekst, dramatisering, konkreter og tegn. Dette har gitt barna god kjennskap til eventyret. De har og fått felles opplevelser gjennom arbeidet med et tema som er brukt i spontan samtale og i lek på avdelingen av barna selv.

Det var magisk stemning på Ekornstubben under fellessamlingen... Kulissene førte oss inn i en eventyrskog med elven, broen, geitebukkene og selveste trollet. Ekornstubben holdt samling som de pleier og klarte å trollbinde både små og store tilskuere.

l

Alt er klart til samling...nå kan publikum komme.

Trollet og bukkene er klar til å vise barna innholdet mens sangen om bukkene bruse synges.

Ved hjelp av barna på avdelingen ble det liv i både trollet og bukkene.

Bukkene og trollet er klar til fellessamling. De var så flott i kostymene og så spent.

Vet dere hvem dette er ble publikum spurt...Olle Bolle svarte publikum i kor... og kor ble det når alle stemte i.

Fellessamlingen ble avsluttet med en ny variant av Olle Bolle. Dette var en bevegelsessang om Babyshark. Den var kjempegøy og kan sees og høres på:  https://m.youtube.babyshark

Tusen takk til små og store på Ekornstubben for en kjempegøy samling!