Tusen takk!

Årets kunstutstilling resulterte i 5735 kr til Garden Of Eden. Vi er takknemlig for alle gode bidrag innbetalt på VIPPS #565012.

Det er en glede å se hva vi er med å påvirke i Kenya. Garden Of Eden, vårt bistandsprosjekt.

En gang bodde disse barna i slummen - nå bor de på det flotte barnehjemmet og er glade medlemmer av GoEdenKids  https://youtu.be/i3RsMR9teXM

Vi har støttet arbeidet siden 2008, en fantastisk reise mot en bedre tilværelse, et liv med muligheter for barna i slummen. I dag ser mange barn en lys fremtid gjennom Garden Of Eden fadderprogram, driften av en barnelandsby, skole i slummen og kirken.

Hvert år lager våre barn egen kunst som vi stiller ut og selger til forledrene. Valgfri sum men minimum 50 kr. Betalingen skjer via Vipps hvor en også kan sende gave.

Det er store forberedelser til vår årlige innsamlingsdag. Vi lærer gjennom fortelling, sang, musikk og en "late som om" reise til Kenya. En lang flytur, med servering ombord, før kapteinen ønsker oss velkommen til Kenya. Der møter vi både mennesker og dyr. Dette er et utrolig gøy og lærerikt arbeid som minner oss om at det nytter å engasjere seg. Vi har et nært forhold til prosjektet og håper på besøk fra Kenya til neste år. Her er bilder fra årets temaarbeid, Garden Of Eden.

Tur til Kenya

Innsjekk

Klar for flyreise

Fremme i Kenya

Kreative prosesser

Kunstutstilling

Hilsen fra glade mottakere av vår pengegave

Kjære venn og sponsor!

Stadig vekk er vi i Garden of Eden Kenya glade og takknemlige for å få holde på med det vi gjør - å bringe håp til den håpløse. Vårt kall i den norske delen av Garden of Eden Kenya er å hjelpe våre kenyanske medarbeidere og venner til kunne hjelpe flest mulig barn best mulig. Og vi ser at det nytter - og det er verdt arbeidet og pengene - hver dag!

Stadig flere barn fra slummen får skole og utdannelse og stadig nye barn for komme på det flotte barnehjemmet vårt - de som trenger det mest.

Stadig flere barn blir store og begynner på videregående skole (i alt 22 ungdommer går nå på High School). To ungdommer avslutter High School og starter College senere i år. Så flere går mot ferdig utdannelse og er istand til å klare seg selv. Austin for eksempel - han kan du lese om i nyhetsbrevet fra Thomas og Beatrice som du finner vedlagt.

Stadig flere får høre og erfarne evangeliet om Guds godhet både gjennom ord og praktisk gjerning.

Stadig undres vi over at det kommer penger inn på konto som gjør at vi kan drive dette fantastiske arbeidet.

Stadig gleder vi oss over alle våre trofaste sponsorer, som år etter år gir oss tillatt til å drive som vi gjør.

Stadig takker vi for lederne Thomas og Beatrice Omolo, som gir av hele seg til alt de står i og er mamma og pappa for barna i programmet. Og stadig vekk lurer vi på hvorfor de ikke blir slitne.

Stadig begeistres vi over de nydelige lærerne på skolen i slummen, som gjør en fantastisk jobb for barna der.

Glimt fra barnehjemmet:

På bildene ser du Brenda, som etter en skade som barn fikk ødelagt leggen sin. Hun har vært på sykehus og fått rettet den ut. Kjempeglad og med helt nye forutsetninger til å klare seg ute i verden. Heldige er både hun og vi, som kan sende penger, som gjør det mulig.

Bildene viser Brenda før og etter.

Vedlagt finner du nyhetsbrev på engelsk fra Thomas og Beatrice. Vel verdt å lese.

GARDEN OF EDEN KENYA-2

Takk for deg - og en god sommer ønskes du fra oss i det norske styret. Kikk gjerne på hjemmesiden vår av og til. Og lik oss gjerne på Facebook.

Økonomisk utfordring vi deler med deg:

- Om du kjenner noen som vil bli fadder, så har vi flere barn som ennå mangler dette.

- Om du kjenner noen som vil bli generell giver, så vil det være svært kjærkomment også. Ukraina-Russland-krigen får store konsekvenser for Afrika, med svært høye matvarepriser. Det merkes på matvarebudsjettet vårt.

De beste sommerhilsener ☀️

fra Garden of Eden Kenya Support v/ Harald Ramm Salbu