Fellessamling

Det var forventningsfulle små og store som samlet seg til fellessamling ute i Trollstuen torsdag formiddag.

Alle avdelingene var invitert til fellessamling og dramatisering av eventyret om skjærene, revene og bjørnene. Barna på Trollstuen satt klar når små og store kom ned i Trollstuen. Selv om uteområdet til Trollstuen er en ekte skog var det ikke vanskelig å se at skogen i dag var forvandlet til en eventyrskog. Mellom kulissene satt trollstuebarna i kostymer de hadde laget selv. Vi kunne se både skjærer, rev, hjort og bjørner.  Alle hadde en viktig rolle i eventyret som barna hadde laget helt selv.

Dette eventyret er laget etter et langt temaarbeid om skjæren. Skjæren er noe barn og voksne ser daglig i skogen ved Trollstuen. Det ble derfor naturlig å ta barnas spørsmål om denne fuglen videre til et temaarbeid som nå har pågått i seks måneder. Barna hadde flettet ny kunnskap om fuglen inn i historien noe som resulterte i et spennende og lærerikt eventyr.

Tilskuerne satt oppmerksomme fra begynnelse til slutt. Alle fikk være med å synge sangen om Mikkel Rev og Bjørnen sover. Til sangene brukte vi også tegn for å tydeliggjøre innholdet.

Tusen takk til Trollstuen for en eventyrlig stund!