Barn og sikkerhet

Personalet deltar på årlig livredningsprøve i vann i regi av Redningsselskapet og førstehjelpskurs med PBL bedriftshelsetjeneste. Dette inngår som årlig praksis for barnas sikkerhet i barnehagen.

Barnehagen bruker PBL Mentor HMS som vårt system for internkontroll. Dette systemet hjelper oss å skape trygge og gode forhold for både barn og voksne, både inne og ute.

Hovedområder i vårt system:

• Barn og helse
  • Ansatte og helse
  • Arbeidsmiljø
  • Barn og sikkerhet
  • Beredskap
  • Brannvern og elsikkerhet
  • Bygg og vedlikehold
  • Foreldresamarbeid
  • Førstehjelp
  • Hygiene og smittevern
  • IK Mat
  • Inneklima
  • Internkontroll
  • Kjemikalier
  • Personvern
  • Renhold
  • Sykefravær

Hver kategori har rutiner og beredskapsplaner, samt henvisninger til lovverket. Dette sikrer at vi følger de riktige normene.

Sikkerhetstiltak

Vi jobber aktivt med avvikshåndtering, vedlikehold av lekeplassutstyr, sikkerhet på tur, og daglig/årlig ettersyn av området.

Barnehagens eiere tar ikke ut økonomisk utbytte. Vi bruker alle tilgjengelige ressurser til å vedlikeholde og utvikle barnehagen vår.