Hurra for 17.mai!

I dag har vi markert vår nasjonaldag. Med god avstand mellom avdelingene kunne vi glede oss over fellesskapet. I et ekstra langt 17.maitog med flagg, musikk og sang ble vi både sett og hørt.

Vi har forberedt barna til 17.mai gjennom sang, samling og formingsaktiviteter. Vi har snakket om hvorfor vi feirer dagen og tradisjoner knyttet til Norge sin bursdag. Vi vet vi er heldige som kan gå i 17. maitog og rope "Hipp hipp hurra!", mens vi vifter med det norske flagget.

17. mai er en dag for felleskap og samhold og derfor blir det ekstra betydningsfullt i år å kunne markere dette sammen med gode venner i barnehagen. Det var tydelig at det var flere som ble glad for å se vårt 17.mai tog passere. Det var mange som smilte og vinket til oss på vår vei.

Først i toget var barnehagen sin egen 17.mai fane og etter den kom avdelingene med god avstand. Musikk, rytmeinstrument,flagg, sang og mange glade små og store ble en fantastisk syn.

Videre ble det i tradisjonens tro gjennomført forskjellige 17.mai leker. Potetløp, sykkelløp, fiskedam og kaste ball på blink var noe av det som gjorde dagen ekstra gøy.

God mat ble det også, både pølse i brød, lompe, is, saft og deilig frukt.

Isen måtte vi fiske selv i fiskedammen.

Vi ønsker dere en riktig fin 17. maifeiring!

Vi minner samtidig om at barnehagen har planleggingsdag 14.mai.

Vel møtt igjen 18.mai.