Det lukter nystekte pepperkaker i barnehagen.

Vi er i gang med forberedelser til advent. Forventning og adventstemning kommer sigende inn over oss. Det er herlig det!

Vi har funnet frem kjevler, pepperkakeformer og forkler. Det har gitt resultater i gode opplevelser både i stemning, smak og lukt. Pepperkakehjertene henger nå klar ferdig pyntet og innpakket som en del av avdelingenes adventskalender. Hvert barn har laget og pyntet sitt eget hjerte. Da gjør det ikke så mye om varene personlig kvalitetsikres. Seigemenn uten en fot, arm eller hode og nesten hele nonstopp er sjarmerende.

4-åringene har også laget pepperkakeengler som er levert til utstillingen i Os sentrum og kan sees der når Pepperkakebygdo åpnes.  Vårt program for desember er satt og vi kan glede oss til adventstid med kalender, adventstund, julevandring, nissefest og juleverksted. Hvem vet, kanskje tar rampenissen også et besøk innom oss??? Her er bilder fra noen av våre forberedelser.