Torsdag 25.august samler vi alle små og store til en felles musikkforestilling.

Den magiske klangen er fortellingen om spillemannen som går fra dør til dør og banker på, for å få noe mat og drikke. De som slipper ham inn, får en fantastisk musikkopplevelse idet han trekker opp usynlige instrumenter av ryggsekken.

Sonia Loinsworth synger og spiller på xylofon, fløyte og Syngeskåler i forestillingen, og tryller frem magiske og usynlige instrumenter sammen med barna, som de lærer å spille på, sammen med sangen.

«Alle mennesker har en usynlig ryggsekk med magiske instrumenter i, men det er ikke alle som vet at de har det.» Temaet bygges opp som en musikalsk-fortellermessig forestilling. Underliggende er det også en invitasjon til barn som har det vanskelig til å kunne invitere frem de indre helende krefter. Når man spiller i det usynlige instrumentet, skyller lyden gjennom vanskelige følelser og man blir hel og glad igjen. Den bygger på fortellingen og musikkens arketypiske kraft, slik eventyrene har gjort til alle tider.

Sonia Loinsworth er gründer bak Barnas Musikkteater. Hun er sanger, komponist og kulturprodusent og har de siste 20 årene skapt et unikt musikalsk uttrykk i møtet mellom klassisk nord-indisk sang, gregoriansk sang, og overtonesang i egne komposisjoner.

Sonia har gitt en lang rekke konserter i inn- og utland og har komponert meditativ musikk arrangert av Frode Fjellheim (Transjoik, Frozen), samt utgitt 4 CD-plater.

Sonia har gjennomført flere hundre konserter for barn i krysningsfeltet mellom norske folketoner og barnesanger, klassisk indisk musikk og overtonesang, samt jazz-improvisasjon.
Hun er utdannet sanger fra University of Georgia, USA og innen Musikk Vitenskap fra NTNU i Trondheim. Sonia har en 3-årig utdannelse som mindfulness-instruktør fra SFAM, og trening innen vokalteknikk fra Complete Vocal Institute. Sonia har gitt konserter og undervist voksne i stemmearbeid, sang og mindfulness i Europa gjennom 15 år.