Våre beste ønsker til dere.

GOD JUL og et GODT NYTTÅR!

Etter en begivenhetsrik førjulstid tar vi nå juleferie. Det er mye som skjer på en måned og spesielt i førjulstiden. Tradisjoner, både gamle og nye er gjennomført. Her er et lite innblikk med bilder fra avdelingene. Vi gleder oss til julehøytiden men også nye opplevelser i 2023 sammen med dere i Nøtteliten.

Det var ikke for kaldt for våre ivrige grupper som driver vanntilvenning. Selv om det var is ved vannkanten tok de julebadet i Vindalsvannet.

4-åringene har laget de fine pepperkakeenglene som har hengt på utstilling i hele desember på kafe Kuli i Os. Så gøy å kunne være med å pynte litt ekstra i førjulstiden.

Vi startet desember med grøtfest på avdelingene sammen med foreldre og foresatte. Det var så koselig at vi ønsker dette skal bli en tradisjon også for fremtiden.

Adventsamlingen i bedehuset er et høydepunkt. En fin erfaring og god opplevelse å ta med seg videre. Vi er takknemlig for samarbeidet vi har både med Os kirke og Søfteland bedehuset. Kort vei, og så blir vi tatt godt imot. Flott lokale, pianomusikk, sang og en adventsamling tilpasset alderen på våre barn.

Lek, tur og samling hører hverdagen til også i desember.

Så kjekt at vi fikk fine dager med kaldt, klart vær og snø.

Lucia ble nesten magisk. Hvitkledde førskolebarn, snødryss, lys og varme lussekatter.

Nissemarsj på let etter smånissene. Det ble en lang, lang, lang rekke av små og store nisser. Og alle smånissene ble funnet.

Det ble juletregang, julesang og kanskje best av alt, nissebesøk.

I desember har vi også hatt besøk av rampenissen. Han har sørget for mange overrsakelser og mye gøy både for små og store. Han tok høytidelig avskjed siste dag før jul. Han takket pent for seg i et koselig julekort.

Hver dag i desember har avdelingene trukket et barn som har fått et pepperkakehjerte med hjem. Barna har bakt og pyntet sitt eget pepperkakehjerte og bare ventet til det ble deres tur.

Hvert barn får også med seg sin egen julestrømpe hjem.

Den er fylt med julegaver barna selv har laget til dere hjemme.

Bare å glede seg!

Sammen med julestrømpen er også Nøttelitenposten. Barnehagens egen avis med utgivelse i desember. Et kjekt tilbakeblikk fra de siste 5 månedene.

Desember er stemningsfull med varierte opplevelser, lys og julepynt. Barnehagen har vært ekstra fin både på innsiden og utsiden. Så kjekt med kreative voksne.

Nå stenger vi dørene og åpner igjen tirsdag 3.januar. Det ser vi frem til men først, juleferie for små og store!

Riktig god jul!