Takk for godt samarbeid!

Stort engasjement både hjemme og i barnehagen gir barna gode holdninger og handlinger, viktig kunnskap som de kan ha nytte av videre i livet.

Det har vært en lærerik, spennende og gøy brannvernuke!

Brannvernuken 38 markerer vi årlig. Våre nye barn deltar for første gang. De som har vært en del av Nøtteliten i lengre tid gjør erfaringer for andre, tredje, fjerde og femte gang. Repetisjon og ny kunnskap er viktig for å etablere en god holdning som barna kan ta med seg videre i livet.

Alle trenger påfyll av denne viktige kunnskapen, personalet også. I år er det gjennomført brannvernkurs for alle ansatte i barnehagen.

For barna er det gjennomført temasamlinger med informasjon, sang og aktiviteter. Som avslutning en  brannøvelse på dagtid. Det viste seg nok en gang at med gode forberedelser ble ingen redd men gjennomførte brannprosedyren som innlært. Alle skal gå ut samlet med egen avdeling til oppmøteplass.

I år som i fjor og året før der har vi fått besøk av Bjørnafjorden brann og redning. Vi er så takknemlig for at de prioriterer å besøke oss med brannbil, utstyr og mannskap. I år ble vi ekstra glad for at vi også fikk brannbamsen Bjørnis på besøk. Brannbamsen ble også glad når han fikk lørdagsgodteri i gave av oss.

Vi er også glad for å høre at dere har fulgt opp med brennøvelse hjemme. Øvelse gjør mester!

Med bilder fra uken avslutter vi årets brannvernuke.

Takk for nok en lærerik uke i Nøtteliten!

Ekstra kjekt med finvær. Solen skinner på Nøtteliten brannstasjon som er ekstra mye i bruk i nuke 38.

Temasamling på alle avdelinger med innlæring tilpasset barnas alder.

Tenk at vi fikk besøk av Bjørnafjorden brann og redning med brannbil og selveste Bjørnis.

De som hadde lyst fikk hilse på Bjørnis.

Vi synes det var gøy å gi Bjørnis og gjengen en gave for å vise hvor takknemlig vi er for at de tar seg tid til oss. Bjørnis ble veldig glad for litt lørdagsgodteri.

Vi har lekt at vi har slukket brann.

Viktig oppdatering av kunnskap i brannvernkurs for personalet.

Brannvern i planlagte formingsaktiviteter og spontantegning.

Vi legger tilrette for tema også i barnas egen lek.